Nadnotecki Uniwersytet Trzeciego Wieku w Pile

Wizyta studyjna w Parlamencie Europejskim

W dniach 10-11 kwietnia przedstawiciele kilku stowarzyszeń, m.in i NUTW wzięli udział w wyjeździe studyjnym do Brukseli, w czasie którego mogliśmy z bliska zapoznać się z pracą Parlamentu Europejskiego. Pierwszego dnia przed południem udaliśmy się do Parlamentarium, gdzie odbyliśmy wirtualną wycieczkę po Europie, słuchaliśmy wypowiedzi Europejczyków opowiadających o swoich krajach, oglądaliśmy najciekawsze miejsca w Europie i dowiedzieliśmy się również co proces integracji europejskiej dał poszczególnym krajom. Kolejnym punktem programu było spotkanie Parlamencie Europejskim z EuroposłemAdamem Szejnfeldem, na którego zaproszenie przyjechaliśmy.
Po południu rekreacyjna część wizyty poświęcona była zwiedzaniu pięknych zabytkowych obiektów, m.in. katedry Św. Michała, Grand Palace, starówki ze stylowymi kamieniczkami i XV-wiecznym ratuszem. Podczas zwiedzania nie mogło zabraknąć najzabawniejszej fontanny Belgii nazywanej Maneken Pis.
Wieczorem wszyscy wzięliśmy udział w uroczystej kolacji z udziałem Posła Adama Szejnfelda, gdzie można było swobodnie porozmawiać.
Następnego dnia w towarzystwie Europosła udaliśmy się pod Atomium – to monumentalny model kryształu żelaza, powiększony 165 miliardów razy, zlokalizowany w dzielnicy Laeken na przedmieściach Brukseli. Został on zbudowany z okazji Wystawy Światowej w Brukseli w 1958 jako symbol ówczesnych naukowych oraz technicznych osiągnięć „wieku atomu”.
Po obiedzie pojechaliśmy do Antwerpii, miasta portowego położonego nad rzeką Skaldą, które znane jest z wielu atrakcji. Z przewodnikiem byliśmy na zwykłym i nie zwykłym dworcu kolejowym, który ze względu na swoją nadzwyczajną architekturę bywa określany mianem Kolejowej Katedry. Kolejne atrakcje to ratusz, najwyższy obiekt sakralny na świecie Katedra Najświętszej Marii Panny oraz muzeum Rubensa, przerobione z jego domu. Dla wytrwałych Zamek Het Steen.
Po pożegnaniu z Posłem i jego współpracownikami wyruszyliśmy w powrotną podróż do Polski. Dwa dni, a ile atrakcji.
Gorące podziękowania dla Adama Szejnfelda i jego asystentów za zaproszenie i gościnność.
Długo zapamiętamy wspólnie spędzone chwile.